Världens mysigaste katt ligger löst till... :D

  Jag älskar henne kan man säga, och det är ömsesidigt dessutom. Men hon älskar mig mer på tidiga morgnar än vad jag står ut med. Hon kommer och kelar (matskålen fyller jag alltid innan jag lägger mig, likaså vatten och hårdisar) så det beror enbart på att hon vill gosa. Underbart om hon hade nån tidsuppfattning, men klockan 03.45 är det inte ok. Även om hon är världens goaste katt, alla kategorier.   Just nu är jag inte speciellt rationell, så ta det på sätt sätt, men just nu är hon väldigt nära att bli utsatt för "misshandel" (obs ordvitsen) dvs i hennes ögon misshandel.
Inga Färska Västkusträkor, Inget gos exakt när Hennes Majestät Posh piper till. Att bada henne i samband med avlusning, och framför allt att jag lämnar hennes synfält mer än två minuter utan "tillåtelse".  


Hon ligger hos mig varenda natt när jag går och lägger mig, det är naturligtvis helt underbart att ha en liten katt som är så tillgiven, men det är ändå på hennes villkor. I går kväll kom jag i säng ganska sent och låg vaken en stund och fnulade. Då kan det vara skönt att få vara i fred. Men då kommer lilla Posh (Universums mitt enligt sig själv tror jag i alla fall) och buffar på mig för att jag ska lägga mig på rätt sätt.  

Det innebär på magen, med kuddarna under halsryggen och huvudet på sidan, vänster arm böjd så att hon kan lägga sitt huvud i armvecket. Så att hon samtidigt får stöd av vänster underarm. Sedan ska jag med högerarmen under kudden som jag kramat i hop, klia henne på magen tills hon somnar. Det är oftast mysigt som fan och ger mig ofta tröst ensamma och ledsna nätter. Men i bland vill man vara i fred i sin säng... Visserligen behöver det inte vara ensamma och ledsna nätter jag uppskattar hennes kärlek, men i bland måste även jag få sova mer än tre, fyra timmar.  

Jag håller ju dessutom på att ställa in min Concerta och den sover man inte bra av direkt. Får ta dubbla mängden Imovane, och det är inte bra alls. Jaja, jag hoppas att jag får sova i dag på dagen en stund med kissen på magen i alla fall. För trots att jag planerar så gruvliga hämnder som ovan, så älskar jag henne mer än lovligt mycket. Hon är ju trots allt Posh, the Queen of the Apartment and the Neighbourhood...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0