Life is a Bitch and so am I.

Eller i alla fall ska jag bli en. Det finns inte nån anledning att vara snäll mot alla, som jag faktiskt är när livet hela tiden ger mig tjuvnyp. Jag går omkring med en inställning sedan barnsben att man ska behandla alla med respekt, och visa alla aktning. Man ska försöka vara vänlig mot alla eller i alla fall så gott man kan behandla alla lika gott. Jag har gjort det där i hela mitt liv, jag är en snäll människa som vill gott, så långt det är möjligt och så länge inte nån är ond emot mig eller min familj och mina vänner. Men tror inte att jag tjänat ett enda jälva jota på det. Nu är jag tom utslängd från Förnedringskassan pga min jävla snällhet. Hade jag varit mer bitchig hade jag kanske kunnat klara mig från att hamna där jag är nu, men jag kan inte.


Den enda rehabilitering jag erbjudits var en kurs som hette " Bättre Förberedd" som gick ut på att lära sig banta enligt GI/ Atkins. Det behövde jag verkligen. NOT!!! Vi skulle även få lära oss lite datakunskap och att skapa CV:s. Jag kunde mer om tex Power Point än läraren. Det säger massor eftersom jag verkligen suger fett på just Power Point... Vi fick även lära oss en del om Mindfulness. Och att (härmar Gunde Svan här med dialekten) Ingenting är Omöjligt. Vi fick se på föreläsningar på dvd med en kille som vi kan kalla XX som var en positivt tänkande sak. Skitjobbigt i mina ögon, men gjorde jag revolt mot detta dravel?


Nej, jag gick dit varenda jävla dag även när jag hade problem med tån jag frätt bort skinnet på. Jag gjorde alla de där jävla korkade uppgifterna man skulle göra och jag var trevlig glad och positiv. Jag är positiv!!!!

Och varför lära sig banta för att få ett jobb? Enligt lärarna (eller vad man ska kalla dem) så var det pga att man mår så mycket bättre av GI/ Atkins att man på nåt sätt utstrålar hälsa och därför lättare får ett jobb. Visst det är inte bra att vara överviktig men även om jag vore det, så skulle jag aldrig i livet banta för att få ett jobb. Om jag då inte sökte ett jobb som tex dietist eller liknande... Och det har jag ändå inte några planer på att göra. För vad säger att en överviktig person är sämre på ett jobb än en sönderbantad person, som kanske får ätstörningar pga den där jävla bantningskursen? (Ja, jag fick matnojjor, ännu mer än jag hade innan)

Och varför skickar man sjuka, utbrända, deprimerade, och människor med alla möjliga olika diagnoser på en sån kurs via Förnedringskassan/ AF??? Varför???


Det är nåt jag fortfarande funderar på. Speciellt en person jag tänker på, en lite äldre kvinna från Turkiet (kanske kurdisk, jag är osäker) som inte kunde speciellt bra svenska. Hon hade jättesvårt att hänga med på lektionerna, hon förstod knappt vad som sades. Hon hade konstant värk bland annat. Hon hade jättesvårt att förstå vad det stod på lapparna och blanketterna som Förnedringskassan skickade henne. Jag försökte hjälpa henne så gott jag kunde, men hon förstod mig inte. Hon hade det jättesvårt. Jag tycker jättesynd om henne, för hon har säkert samma helvete som jag just nu, men hon kan inte prata alls för sig utan en tredje part. Dvs tolk. Det är gräsligt att se hur vi behandlar invandrare i detta landet, stackars människor. Fast å andra sidan vi behandlar även de som är infödda ( eller hur man säger) på samma jävla dåliga sätt.


Hade jag inte haft min underbara släkt, och min underbara familj och vänner så hade jag garanterat inte suttit här i dag. Min adhd hade brutit ner mig till stoft och jag hade gjort nåt kriminellt säkert. Men jag har ändå haft tur, min familj har ställt upp på mig trots allt, och mina vänner stöttar och finns där för mig. Och i dag fick jag ytterligare en anledning att älska min mormor. Hon den arma gamla underbara människan, hon hjälper mig med pengar till min del av räkningarna så länge.


Fan vad jag hatar att be folk om hjälp, och fan vad jag hatar att vara nästan 40 och utanför. Jag vill jobba, jag vill göra nåt vettigt. Men det är inte en enda arbetsgivare som skulle anställa mig pga min adhd. Och min långa frånvaro från arbetslivet.

Så från och med nu, ska jag börja ett nytt liv, jag ska bli en ärkebitch. En riktig jävla apa. Ni som är härinne kommer inte att märka av det men myndigheter och andra skitställen kommer att få reda på att de lever. Jag ska slå på dem som de slår och sparkar på mig. Nu är det slut på att vända andra kinden till. Tyvärr Jesus, man kan inte stå ut med hur mycket spott och spe som helst. Jag kanske inte kommer till himlen (ler ironiskt) men jag ska inte heller leva som om jag vore i helvetet redan. Over and out/ Yenn- uppgraderad till Bitch 4.0 den hårdare varianten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0